רוצים לבנות סוכה בעצמכם? האם אתם יודעים איך לבנות אותה כמו שצריך ואיך לקשט אותה כך שתהיה יפה ומדהימה? אם השבתם בשלילה על השאלות הללו, אנו ממליצים לכם לקרוא את המדריך שלנו. מוכנים? אנחנו מתחילים!

בטיחות

לפני הכל, חשוב מאוד להקפיד על הבטיחות. אם אתם בונים סוכה על מרפסת, חשוב מאוד שכל החלקים שלה יהיו מעוגנים כמו שצריך למעקות המרפסת. כמו כן, חשוב מאוד שאת כל הדפנות של הסוכה, תחברו בצורה הדוקה וחזקה למעקות. מבחינת דופן הסוכה חשוב מאוד שהוא יהיה עשוי לוחות עץ  או מוטות ברזל. כך תוכלו להקטין משמעותית את הסיכון של נפילה מהמרפסת. חשוב מאוד גם להזכיר לילדים שאין להישען על קירות הסוכה. כי אלו לא קירות חזקים ויציבים, אלא קירות זמניים וקלים, שמאחוריהם אין כלום.

דפנות עץ או דפנות בד

אם אין לכם דפנות עץ לסוכה, תוכלו להשתמש בדפנות בד. מה שכן במקרה כזה, יהיה עליכם להגביה את מעקות המרפסת שלכם, כך שתהיה תמיכה מרבית מקסימאלית למבנה של הסוכה.

לבנות סוכה בגינה

אם יש לכם בית פרטי או שאתם מקימים סוכה בחצר הבניין שלכם, אז עליכם לבחור מקום בו השטח ישר ונקי. אם יש לכם חניה או משטח בטון בחצר הבית או הבניין, אז הם יהיו הרצפה הכי טובה שתוכלו לבקש עבור הסוכה שלכם. אם אין משטח כזה, אז עליכם רק להקפיד לנכש את העשבים ולנקות את המקום, כדי שאנשים יוכלו ללכת בבטחה ולא למעוד. אגב, תוכלו להשתמש בשטיח ישן או מחצלת גדולה כרצפה לסוכה.

הקמת הסוכה

ניתן להקים סוכה על ידי רכישה של מתקן מתכת עשוי צינורות שעליו תוכלו למתוח בדים או שאפשר לבנות סוכה מעץ. אם מדובר על סוכה כזאת, יש לפנות לנגר מקצועי, שיכין לכם פלטות של עץ שישמשו כקירות של הסוכה. מבחינת עמודים וקורות, תוכלו להשתמש בדפנות מבד וכמו כן בעמודים וקורות מעץ. את העמודים תצטרכו לנעוץ בקרקע הגינה וכל זוג עמודים יחובר בשתי קורות. את דפנות הסוכה שבניתם, תוכלו לעטוף בסדין או בד. בין הקורות תוכלו להניח קרשים שהינם קלים יחסית. על אותם הקרשים, תוכלו להניח את הסכך של הסוכה.

חשמל לסוכה

אתם יכולים להסתפק בכבל אחד שיעביר חשמל עבור תאורה לסוכה. תוכלו למצוא נקודת חשמל קרובה ולשים את הכבל במקום שלא יפריע ולא יהווה כמכשול על הרצפה. אם אתם רוצים גם לשים פלטת שבת או מייחם למים, אז תוכלו להשתמש בכבל מאריך ומפצל. הכי חשוב הוא שלא תעמיסו יותר מדי כוח על שקע חשמלי אחד.

הסכך והקישוטים לסוכה

במרבית הערים ברחבי הארץ, אפשר לקבל סכך חינם מהרשות המקומית. קישוטים לסוכה ניתן לרכוש בחנויות שונות וכמו כן ניתן להכין באופן עצמי.