חג הסוכות קרב ובא ואיתו מגיעות גם שאר המצוות שעליכם לקיים בזמן החג. מצוות הישיבה בסוכה לאורך כל שבעת ימי המועד, מצוינת בתורה ולכן עליכם לקיימה בימינו אנו. בניית הסוכה היא לא דבר פשוט של מה בכך. ישנם הרבה גורמים שיש להתייחס אליהם בעת בנייתה. מבולבלים? רוצים לדעת מהו כיסוי לסוכה? מהו כיסוי כשר? האם בכלל מותר להשתמש בו במהלך החג? האם אפשר לאלתר כיסוי לסוכה עם הפרגולה בבית? כדי למנוע בלבול מיותר, רכזנו עבורכם את כל השאלות והתשובות שתרצו לדעת. .

מה התפקיד של כיסוי לסוכה?

הסכך אשר משמש בתור הדפנה העליונה של הסוכה הוא בעצם סוג של כיסוי לסוכה בחלקה העליון, צריך להוות לכם כמגן מפני השמש, הוא מוגדר ככשר, כשהוא מצליח לחסום את מרבית קרני השמש. אבל אם ישנה חדירה של קרני השמש, אפילו מחצית מקרני השמש, הסוכה תחשב כפסולה ולא ניתן יהיה לשבת בה במהלך כל שבעת ימי החג.

האם מותר להשתמש בכיסוי לסוכה במהלך חג הסוכות?

ערב חג הסוכות מסמל את בואו של הגשם היורה. לאור זאת, כדי שתוכלו לשבת בסוכה בנעימים, אפשר לשים כיסוי לסוכה, בתור יריעות פלסטיק. חשוב לשים לב שהכיסוי אינו מכסה את הסכך, כיוון שאם הוא יכוסה הסכה תחשב כפסולה כל עוד הסכך יהיה מכוסה. נוסף לכך, נאמר שהנחת היריעות בתור כיסוי עליון לסוכה אפילו שלא צמוד לסכך, אסורה ביום שבת או ביום טוב אחר. זאת ועוד, פריסת הכיסוי מתחת לסכך, ללא הבדל אם צמוד ובין אם לאו, היא אסורה בשבת. .

מתי סכך נחשב לכשר ומוגדר ככיסוי לסוכה?

שלושה תנאים צריכים להתקיים כדי להבטיח שהסכך יהיה כשר, חשוב להבין כי לא מדובר על כיסוי לסוכה. התנאי הראשון, חומר ממנו עשוי הסכך יהיה מדבר שגדל מן הקרקע, במילים אחרות הוא צריך להיות צומח כמו עצים ושיחים. עם זאת, החומרים ברזל, עפר ופלסטיק, אף על פי שמקורם הוא מהאדמה, הם אינם צמחים לכן הם פסולים. התנאי השני, שהמין הצומח אשר אתם מתכוונים להשתמש בו יהיה תלוש מהמקור שלו. כל מצב בו הענפים מחוברים לאדמה הם לא נחשבים ככשרים. נגיד, לא ניתן להתקין סוכה מתחת לעץ ולהשתמש בענפיו כסכך. התנאי השלישי, הוא שהסכך לא יהיה עשוי ממשהו שמקבל טומאה. זאת אומרת כל דבר שבצורתו המקורית בטבע לא יכול להיות בעל פוטנציאל לקבל טומאה. למשל, מגזעו של העץ ניתן להכין כלים אשר יכולים לקבל טומאה, בעוד שהענפים לא יכולים לעבור התערבות של האדם ולקבל טומאה עליהם. .

מה ההלכות של כיסוי לסוכה בתור פרגולה?

אם ברצונכם להשתמש בפרגולה בביתכם בתור מקום להניח עליו את הסכך ניתן לעשות זאת, אבל יש להעסיק איש מקצוע עם ידע שקשור להלכות סוכה. הכללים וביניהם גם ההלכות של סוכה רבים ויש להפקיד עליהם באדיקות יתרה, כדי שאפשר יהיה לקבוע שהסוכה כשרה. ההקפדה מתחילה כבר בעת ייצור הפרגולה. ישנם מספר כללים שאם תקפידו עליהם תהיה לכם סוכה כשרה: הכלל הראשון, הסכך חייב להיות כשר , עמיד ברוח, מונח על הפרגולה באופן בלכתי ושניתן להרמה. כיסוי לסוכה אינו מהווה קריטריון לסוכה כשרה. כלל שני, הסוכה מצווה להיות תחת כיפת השמיים הפתוחים, צריכה להיות אפשרות לראות את השמיים דרך גג הסוכה. כלל שלישי, לסוכה צריכות להיות שלוש דפנות לפחות. כלל רביעי ואחרון, יש להוסיף בסוכה חידוש כל שנה. אם תקפידו על כל אלו תהיה לכם סוכה כשרה לחג הסוכות.

באילו חוטים אפשר לקשור את הכיסוי לסוכה?

ניתן לקשור את כיסוי לסוכה על ידי חוט מן הצומח שלא נעשים בהם עיבוד משמעותי בידי האדם. חוטים אלו הם כשרים בעצם לסיכוך וקשירה, כך שניכר לעין שזה חומר מן הצומח. מי שפחות מקפיד על דקדוק ההלכות ואף מקלים עליהן, יש שמתירים לקשור הסכך בכל חוט שהוא, העיקר שהוא יהיה מן הצומח, פרט לפשתן כי הוא מקבל טומאה.

מחפשים לרכוש סוכה לחג? לחצו כאן

כתיבת תגובה