חגי תשרי, חגי תשרי. האוויר מלא בריחות הדסים, העלים נושרים, הילדים רק חזרו ללמוד וכבר הם שוב איתנו בבית בחופש ארוך ארוך. חג סוכות הוא חג נפלא לחיזוק הקשר בין בני המשפחה, הגרעינית והמורחבת. המסורות הנפלאות של סוכות מאפשרות משפחתיות, אירוח, טיולים ולימוד על סמלי החג ועל המשמעויות שלו. אולי גם אתם תוהים, כיצד ניתן לבלות עם הילדים ולעזור להם לבלות עם עצמם במשך השעות הארוכות של החופש. אנחנו כאן בשבילכם עם מגוון רעיונות למגוון גילאים, שיעזרו לכם להעביר את הזמן בסוכה בנעימים, ללמוד ביחד, ליצור, לנגן ולחזק את הקשרים בין כולם. אז קדימה בואו נתחיל, ארבע פעילויות עם הילדים בסוכה:
  1. קישוטים לסוכה – אולי זה רעיון קצת טריוויאלי שכולם מכירים, אבל איך אפשר בלי קישוטים לסוכה? אנו מציעים במקום לקנות קישוטים מוכנים בחנות, לתת לילדים לקשט את הסוכה בעצמם. שרשראות צבעוניות, מנורות, אוריגמי, ציורים וגזירי נייר, כלו אלו ועוד מתאימים מאוד לקישוט הסוכה. ברחבי האינטרנט תוכלו למצוא שלל מדריכים לקישוטים, וכמובן, תעודדו את המקוריות והיצירתיות של הילדים ותנו להם להמציא בעצמם שלל קישוטים ססגוניים שיהפכו את הסוכה שלכם לסוכה היפה בשכונה, בוודאות.
 
  1. שינה בסוכה – מצוות שינה בסוכה היא אחד ממרכיבי מצוות הישיבה בסוכה הנלמדת מהפסוק המקראי מספר ויקרא: בסוכות תשבו שבעת ימים. בכל מקרה, מעבר למצווה, מדובר בפעילות כיפית במיוחד וחווייתית עבור הילדים ועבור חבריהם. פעילויות עם הילדים בסוכה מתחלקות, כפי שאמרנו, למגוון גילאים. פעילות זו פחות מתאימה לקטנטנים שבחבורה שעדיין נזקקים להורים בלילה, אלא אם כן ההורים מחליטים להצטרף ולישון בסוכה אף הם. כמו כן, היא מתאימה בעיקר אם מדובר בסוכה של בית פרטי בחצר הבית.
 
  1. ארוחות ערב בסוכה – רוב הסיכויים שאתם כבר מקיימים את הפעילות הזו עם הילדים בסוכה, אך ניתן לחלק לילדים אחריות גדולה יותר בעריכת השולחן וגם בהכנת המאכלים לארוחה המשותפת. אפשר לתת להם לבחור את התפריט ולהזמין חברים, מה שיהפוך את האכילה בסוכה לחגיגה אמיתית. בנוסף לכך, במהלך ארוחת הערב ניתן לשחק משחקי אושפיזין שונים. למשל: מישהו אחד חושב על אושפיזין שהוא מזמין לסוכה והשאר צריכים לנחש, מישהו מחליט לעשות מסיבה בסוכה וקובע מכנה משותף לדברים שיכולים להיכנס לסוכה, השאר בעזרת הצעות שמתקבלות או נדחות על ידו, צריכים לגלות את המכנה המשותף. כמו כן, ניתן גם לערוך סבב בו כל אחד יספר איזה אושפיזין היה מזמין לסוכה ומדוע.
   
  1. משחקי קופסא בסוכה – במהלך החופשה, אפילו פעילות עם הילדים בסוכה שהיא פעילות שנהוג לערוך בבית, מספקת גיוון ומהווה אטרקציה עבור הילדים. ישנם אפשרויות רבות, מהאפשרות של לפרוס מחצלת או שמיכה רכה ולשחק משחקי קופסא שתביאו מהבית, ועד האפשרות ליצור באמצעות מסקנטייפ וגירים מונופול גדול על רצפת הסוכה ולשחק כולם ביחד. לשם כך תזדקקו לחפצים שישמו כחיילים ולקוביית משחק גדולה. ניתן לתת לילדים להמציא את השאלות בעצמם, ושם החגיגה רק מתחילה, אנו מבטיחים לכם שהמשחק הזה יהפוך ללהיט בקרב כל ילדי השכונה והחג יעבור במהירות, מבלי שתשימו לב.
  תהנו, וחג שמח!!!