סוכות כבר כאן, והוא כמעט החג האחרון ברשימה ארוכה של חגים הבאים עלינו לטובה. עם זאת, ארוחות החג השונות כבר העלו על שולחננו את כל סוגי המאכלים שניתן לתאר, ומקוריות בשלב זה של חגי תשרי בהחלט מהווה בעיה. אבל אל תאמרו נואש. הסוכה, החופשה והתפר המיוחד שחג הסוכות נמצא בו – בין הקיץ לסתיו, מאפשרים מפגש משפחתי אחר ומהנה גם בנושא האוכל. הסוכה משנה את ההתנהלות, שאינה שגרתית ממילא, ומזמינה את כל בני הבית להתנהל סביבה. ניתן לאכול בסוכה, לישון בסוכה ולבלות בה שעות רבות בנעימים. הסוכה בהחלט מהווה גם פלטפורמה למפגשים חברתיים סביב ארוחות נושא. רוצים לקיים ערב מדהים, למשפחה הגרעינית, המורחבת, לחברים שלכם או לחברים של הילדים? הכנו בשבילכם ארסנל של רעיונות, שרק מהקריאה כבר תתחיל לקרקר לכם הבטן.
  1. ערב פיצות טעים- מה יותר טוב מרוטב עגבניות חם, גבינה נמתחת ובצק משובח? לעצלנים, כמובן שניתן להזמין פיצה לסוכה, לקרוא לכל החברים ולשבת שם. אבל לחרוצים מבינכם אנו ממליצים להפוך את הערב הזה למפגש מגבש ומהנה עם המזומנים, וכן זה בהחלט ערב שניתן וכיף לקיים עם הילדים וחבריהם. פותחים במטבח עמדות עבודה ומחלקים אחריות- בצק, רוטב, תוספות. כל קבוצה לוקחת אחריות על עמדה וכך מכינים ביחד פיצות ביתיות וטעימות מהסרטים. בינתיים שולחים קבוצה לארגן את הסוכה, ועד שכל הפיצות מוכנות יושבים ביחד ונהנים. כשהפיצות יגיעו לשולחן כולם ישמחו מהריח הטוב, וירגישו סיפוק מהחוויה המגבשת של ההכנה המשותפת. למתקדמים ולכאלו שרוצים להרחיב את החוויה, ניתן להחליט על ערב איטלקי שלם בסוכה ואפילו שכל אחד יביא מאכל מהבית אם אין אפשרות להכין יחד.
  2. תחרות חומוס רותחת- מסורת זו לקוחה מקיבוץ קטן בצפון הארץ שלא נגלה לכם את שמו. פעם בשנה בסוכות, חברי הקיבוץ מכריזים על תחרות החומוס, השקשוקה והחמוצים המסורתית. כל בית מכין את מטעמיו ומתבקש להביא אותם בכלים חד פעמיים על מנת שהכלים הביתיים לא יסגירו את זהות המכין. המאכלים מקבלים מספרים, ורק המארגן הראשי איזה מספר שייך למי. כל החברים מוזמנים לסעוד את ליבם וגם לדרג. בסוף מורכז החומוס הזוכה, השקשוקה הזוכה והחמוצים הזוכים. מדובר בפעילות מקרבת, שמחה, טעימה וכמובן אסלית ישראלית. מה מתאים לסוכה שלכם יותר מזה?
ערב מרקים-  חגי תשרי מביאים איתם מעבר ללולבים, לחצבים ולנחליאלי, גם את מזג האוויר המתקרר. אין מתאים יותר לעונה זו מערב מרקים מקורי ומסקרן בסוכה שלכם. אנו ממליצים להשתמש בחומרי גלם עונתיים כמו בטטות, ברוקולי, תרד וכרישה. אם במקרה נפלתם על סוכות שרבי וחם, גם מרקים קרים מעניינים יעשו את העבודה.
  1. ואיך אפשר בלי קינוחים? גם בגזרה הזו פירות הסתיו המדהימים כאן לשירותכם והפלוס הנוסף הוא שתוכלו עדיין למצוא על המדפים פירות כמו אבטיח ואפרסק שמבחינתם הקיץ עוד לא הסתיים. תפוחי העץ והאגסים מככבים בסתיו, ותוכלו להכין מהם שלל מאפים מדהימים. כמו כן, אנחנו עוד לא פגשנו מישהו שהתנגד לסיידר תפוחים ואגסים שמחמם את הגרון, ואתם? בעונה הזו גם הגויאבות והרימונים בעיצומם, וישנם מתכונים סתווים מופלאים שניתן להכין בעזרתם. אם אתם יותר בקטע של שוקולד וקצפת, קינוחי כוסות תמיד עובדים טוב, ויהיה קל לשנע אותם לסוכה ולשמח את הבטן של כל האורחים.
אתם עדיין כאן ולא במטבח? למה אתם מחכים? בתאבון!