לקראת חג הסוכות ההולך ומתקרב אלינו לטובה, מתחילה גם ההיערכות לבניית הסוכה המסורתית. סוגי הסוכות הכשרות שניתן לבנות ולהרכיב מגוונות למדי. חלקינו נרכיב סוכה שבנויה משלד של אלומיניום וחלקינו ירכיב סוכה מעץ. והעיקר, שבפנים יהיה מרווח, יפה, נעים לעין לנוח. בעזרת הציוד שנפרט בשורות הבאות, תוכלו להרכיב את הסוכה שלכם ביתר קלות. הרכבה יותר מהירה, יותר נכונה ולא פחות חשוב, גם הרבה יותר בטוחה.

כך מברגה תוכל לעזור

פעם, מרבית הסוכות נבנו מעץ, כאשר חיבורי הלוחות או הקרשים נעשו בפשטות, בעזרת פטיש שעזר לנעוץ את המסמרים. כיום, אמנם עדיין ניתן למצוא כאלה שפועלים בשיטה הזאת, אבל הרבה יותר נפוץ להיעזר בכלי עבודה מהיר ונוח, מבוסס סוללות. בעזרת מברגה ניתן להרכיב סוכה בצורה מאוד נוחה ומהירה. כלי שכזה יכול לעזור אפילו אם בונים סוכה משלד של מתכת או אלומיניום. במידה והסוכה מורכבת עם ברגים, המברגה תחזק את החיבורים במהירות הברק. אך גם אם זוהי סוכה ללא ברגים, ניתן להשתמש בכלי העבודה לצורך חיזוק הסכך או קורות העץ שמסייעים לעגן את הסוכה או משמשים להנחת הסכך.

כך המוטות יעזרו להקים סוכה לתפארת

פעמים רבות, בעת הרכבת הסוכה מגלים שהמוטות או שלד הסוכה אינם מספיק ארוכים. רעיון שפותר את הבעיה יהיה שימוש במוטות אשר מיועדים ליצור הארכות. בעבר נהוג היה להשתמש במוטות עשויים עץ או קרשים, כיום הרבה יותר מקובל להשתמש במוטות חזקים ורב פעמיים, שעשויים מברזל. מוטות הארכה יכולים להשיג לסוכה גם גובה נוסף, אם רוצים להפוך את חלל הפנים שלה למאוד מרווח.

כך סולם יכול למנוע תקלות בסוכה

מדי שנה ניתן לשמוע על מקרים לא נעימים, של אנשים שנפגעים בגלל חוסר זהירות. למשל, כאשר עומדים על כיסא רעוע לפני שמניחים את הסכך או לפני שתולים קישוטים. אז אנו מבקשים לשים את האצבע על הנקודה החשובה – זהירות וציוד מתאים יעזרו למנוע כל תאונה או תקלה. הצטיידו מראש בסולם תקני, לא מאולתר ולא כזה שהתעקם ומתנדנד. רק בעזרת ציוד זה תשלימו בקלות את הרכבת הסוכה, ללא קושי וללא בעיה. הסולם יעזור לחבר את הסוכה למי שצריך תוספת גובה וכמובן גם יאפשר לחבר בקלות מנורה, סכך, תליית קישוטים וכן הלאה.

כך אמצעים להחזקת הסכך יעזרו בבניה

מי שלא התנסה בעבר בבניית סוכה מא' ועד ת', עשוי לנסות להעמיד את הסכך ללא אמצעי עזר מתאימים. סוגי סכך רבים עלולים בצורה כזאת להתפרק, במיוחד אם בימי החג מגיעים משבי רוח עזים. לכן ציוד עזר שמאוד יעזור בעת הרכבת הסוכה והסכך הינו למעשה אמצעים מובנים שמשמשים מאחז או נקודת משען לסכך. לצורך כך, ניתן להצטייד למשל בקרשים רחבים. חשוב להתאים את אורך הקרש לאורך הסוכה ולגודל הסכך. במידה ומתקינים סכך מבמבוק ולא מענפים אחרים, מאוד נוח להצטייד מראש בחבקים. בחלק מסוגי הסוכות, גם לייסטים מאוד יקלו על המלאכה.

כך אקדח סיכות יעזור לקשט

חלק משמעותי מבניית הסוכה הינו תלייה של קישוטים. הורים רבים נוהגים להציע לילדים להכין קישוטים בעצמם (למשל מנייר או מבריסטולים), אבל אפשר גם לקנות אותם, מוכנים. ובמקום לאלתר אלתורים של הרגע האחרון, הצטיידו מראש בציוד שיעזור לקשט את הסוכה. אקדח סיכות יכול לעזור לחבר קישוטים ישירות על גבי פלטות או קרשים מעץ. החיבורים הללו מספיק חזקים כך שגם אם תנשב רוח יחסית חזקה, שום דבר לא יעוף או יקרע.