פטיש, מסמר? סוכה בונים מהר

חג סוכות הוא אחד החגים השמחים בו אנו מארחים ומתארחים בסוכה וימי החג הופכים לחגיגה מתמשכת עבור ילדים ומבוגרים כאחד. בניית הסוכה מקובלת על מרבית המגזרים בישראל ורבים מעדיפים לבנות את הסוכה בעצמם. בניית הסוכה מתחילה במוצאי יום הכיפורים. מעמידים את השלד של הסוכה בהתאם להלכות הסוכה ועד בוא החג עוסקים בקישוט והנחת הסכך. מי שבורך בידיים טובות יכול לבנות את הסוכה בעצמו עם קורות עץ, וכלי עבודה מתאימים שניתן לרכוש די בקלות. בעוד אחרים יכולים לרכוש סוכות ברזל או אלומיניום קומפלט אשר דורשות עבודת הקמה קלה יחסית ומספקות פתרונות ארוכי טווח עם יכולת עמידה ואורך חיים משופר.  

אילו שיקולים כדאי לבצע לפני שבוחרים את סוג הסוכה

סוג אמנם נבנית אחת לשנה אך אין זה אומר שכל שנה צריך להשקיע אלפי שקלים ושעות רבות על מנת לבצע את המלאכה. יש מי שיעדיף לבנות הכל מאפס, כל שנה, כי זהו התחביב שלו, בעוד שלאחרים תהיה זו טרחה רבה ויחפשו פתרונות מהירים. השיקולים אותם צריך לבצע הם קודם כל בהתאם לזמן, לפניות ולאופי שלכם. למחפשים פתרונות מהירים אם אתם נמנים על אותם האנשים שרוצים מהר ובקלות אז יש לכם פתרון נהדר בדמות סוכה מודולרית, נוחה וקלה להרכבה, אשר עתידה לשרוד מספר רב של שנים. מלאכת ההרכבה שלה פשוטה, אינה דורשת מדידה וגזירה ומאפשרת חגיגה גדולה. לאלו שאוהבים להזיע כל שנה מחדש סוכות אשר נבנות מאפס, ללא תשתית, קורות או שלד בנויים מראש, דורשות עבודת הקמה אינטנסיבית יותר, כזו שכוללת מדידה יסודית, התאמה של השטח, הרכבה, גזירה, חיתוך ועוד שלל פעולות. יש מי שיבחר באפשרות הזו, על אף שאינה עתידה להיות האופציה הזולה.

מהם הכלים הדרושים לבניית סוכה?

על מנת לבנות סוכה איכותית, נעימה ואסתטית יש צורך בכלי עבודה שיאפשרו מלאכה קלילה. בשורות הבאות נספק הסבר על כלי עבודה אשר יקלו על המלאכה ויאפשרו לכם לבנות סוכה. העדיפו לרכוש כלי עבודה איכותיים מאחד המותגים הידועים, כך תבטיחו עבודה יעילה ואפקטיבית וכלי עבודה שיהיו עמידים לאורך זמן. כמו כן, השקעה ורכישה של כלי עבודה איכותיים עתידות להתברר כהשקעה כלכלית, שהרי כלי העבודה ישרתו אתכם לשימושים נוספים וגם לשנים הבאות. מברגת אימפקט – מיועדת להברגת הברגים וחיבור הקורות אחת לשנייה בעת בניית שלד הסוכה. מברגה עם מנגנון אימפקט מאפשרת ביצוע הברגה בעוצמה גדולה ובמשטחים עם מרקם קשה. מנגנון האימפקט יוצר רטט אשר מגדיל את הלחץ על הברגים ומקל על פעולת ההברגה. בנוסף למברגה תזדקקו גם סט ביטים בגדלים שונים. שימו לב כי גם לסוג המברגה וגם לסוג הביטים יש משמעות רבה ולאיכות אין תחליף. פטיש – ככל שזה נשמע טריוויאלי יש צורך לבחור בפטיש המותאם לסוג העבודה. עולם כלי העבודה התקדם מאוד ומאפשר בחירת כלים איכותיים המתאימים לסוג המשטח וסוג החומר איתו עובדים. כאשר בוחרים פטיש שתרצו שיהיה אתכם שנים ויסייע למספר גדול של שימושים אז כדאי לבחור פטיש איכותי עם ראש יצוק מברזל אשר מאפשר ריקוע גס, דפיקת יתדות ועוד. אקדח סיכות ומסמרים –  מיועד לחיבור הבד של דפנות הסוכה אל השלד של הסוכה. תוכלו לרכוש אקדח סיכות ידני או נטען, לפי הצורך שלכם. כלי עזר למדידה  -מד מטר למדידת האורך של הקורות ומד זווית כדי שהחיבורים בין הקורות יהיו מדויקים והזוויות תהיינה שוות. יהיה מי שיגדיל לעשות וירכוש גם פלס להבטחת משטחי עבודה ישרים. ברגים – הברגים הדרושים לחיבורים השונים צריכים להיות מותאמים לעובי הקורות. בבחירת הברגים וודאו את האורך המתאים כדי שהחיבורים בין הקורות יהיו חזקים. בנוסף, וודאו כי הבורג מתאים לסוג החומר איתו אתם עובדים, שכן יש ברגים המותאמים לעץ, אחרים יספקו תמיכה מבנית טובה יותר בברזל וכך הלאה. אביזרים נוספים  -כדי להשלים את מראה הסוכה, תזדקקו לבד מתאים עבור דפנות הסוכה, תאורה שניתן להתקין באופן זמני אך בטוח וכמובן הכנת קישוטים צבעוניים וססגוניים (אחלה דרך להעסיק את הילדים ולשתף אותם במלאכת הבנייה וההכנה). סולם – אם עליכם לעבוד בגובה העדיפו לעלות על סולם יציב וחזק עם תמיכה מתאימה ואפשרות לבטיחות מקסימלית.

שמירה על הבטיחות בבניית סוכה

בניית סוכה חזקה ויציבה כרוכה בשימוש בכלים שונים ומגוונים. חשוב לזכור שהשימוש בכלי עבודה לבניית סוכה חייב להיעשות תחת הקפדה על כללי זהירות ובטיחות לכם ולסובבים אתכם. לפני השימוש בכלים השונים קראו את הוראות הבטיחות של היצרן וודאו שאתם יודעים להשתמש בהם. שימוש בכלים חשמליים מחייב חיבורי חשמל תקינים, עבודה בסביבה יבשה והרחקת ילדים מאזור העבודה. בשימוש בכלי חיתוך כמו מסורים למיניהם יש להגן על הידיים בכפפות מגן ולהשתמש במשקפי מגן להגנה על העיניים מהתזת שבבים כתוצאה מפעולת הניסור. כאשר אתם משתמשים בסולם, זכרו שיש הוראות בטיחות לעבודה בגובה. הסולם צריך לעמוד על משטח ישר בצורה יציבה כדי למנוע נפילות מיותרות. לסיכום, את רוב כלי העבודה הדרושים להקמת סוכה, מברגה, סולם ועוד, ניתן להשיג בכל חנות כלי עבודה. בחרו כלים איכותיים מאחד המותגים הידועים לתוצאות טובות ולעמידות לאורך זמן. הקפידו על סביבת עבודה בטוחה ואל תעגלו פינות 🙂