סוכות הוא חג יפהפה ומשפחתי מאוד, שאהוב על ילדים ומבוגרים כאחד. עיקר העניין הוא כמובן הסוכה, שאותה בונים ומקשטים כולם יחד, כחלק מפעילות משפחתית מגבשת ומהנה.

איך בונים סוכה?

סוכה אפשר לבנות במספר אופנים: אפשר לבנות מקרשים – כמו בהוראות שניתן מיד, ואפשר לבנות מקיט נח וקל להרכבה, כמו סוכת נצרים. השימוש בקיט או ערכה להרכבה חוסך זמן רב והיות והקיט עמיד, הוא גם נשמר במצב מעולה לאורך שנים. בכל מקרה, כך או אחרת, ממה ואיך שלא תבנו את הסוכה שלכם, אחרי שתסיימו את הבניה, כל מה שתזדקקו לו יהיו כמה רעיונות לסידור סוכה, לקישוט, סידור רהיטים וכו'.

בניית סוכה מקרשים

אתם צריכים את החומרים הבאים: קרשים שישמשו בתור עמודים לסוכה: 4 קרשים, כ"א באורך 2.20 מטר, עובי 5 ס"מ ורוחב 10 ס"מ. קרשים לצורך חיבור וחיזוק העמודים אלה לאלה: 8 קרשים, כ"א ברוחב 10 ס"מ ועובי 2.5 ס"מ. ארבע יחידות של לטות, עליהן תניחו את הסכך: מדובר במוטות עץ דקים יחסית, ברוחב של חמישה ס"מ לערך ועובי של 2.5 ס"מ. הלטות צריכות להיות באורך של 3 מטרים לפחות. חבילה של אזיקונים, לחיבור הבד העוטף למוטות ולעמודים ולעיגון הסכך ללטות (שלא יעוף). מסמרים באורך של 7.5 ס"מ, לחיבור המוטות. תכננו ארבעה או חמישה מסמרים לכל פינה וחיבור בין הקורות ועמודי הסוכה.

הבנייה עצמה

חברו ארבע מהקורות המחברות לעמודים וצרו שתי מסגרות. חברו את המסגרות אלה לאלה באמצעות ארבע קורות נוספות ויצרתם את שלד הסוכה. עכשיו חברו במרווחים שווים את ארבע הלטות לרוחב הגג ויתקבל הבסיס, שעליו תוכלו להניח את הסכך.

איך סוגרים את הסוכה?

אם אין לכם בעיה עם קירות בד, תוכלו להשתמש בבדי כותנה או סדינים או בבד מצנח. אם אתם מקפידים על דפנות קשיחות, תצטרכו להשתמש בלוחות של דיקט – עץ לבוד. אלה הלוחות הזולים ביותר, וכדאי לקנות לוחות בעובי של 1 ס"מ בערך, כדי שיהיו עמידים ויציבים. את הלוחות מבריגים או ממסמרים לקורות ולעמודי הסוכה. במקרה שהחלטתם להשתמש בבדים, תוכלו להדק אותם לעץ באקדח סיכות או בעזרת מסמרים קטנים שאותם תירו או תדפקו דרך עיגולי נייר צבעוני (כך יהיה לכם קל לזהות אותם אחר כך, ולחלץ אותם בלי לקרוע את הבד). בין הסדינים ניתן לחבר בסיכות ביטחון. סך כל היקף הסוכה הזו הוא 12 מטר וגובהה 2.20 מ'. אם אתם רוצים להזמין בד שימשונית או בד אחר, חשבו את אורכו ואת כמותו על פי המידות הללו. בהצלחה – וחג שמח!